سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیکرتراشی و تناسب اندام

پیکرتراشی و تناسب اندام

چاقی، یکی از مهمترین معضلات دنیای امروز است که علاوه بر زیبایی ظاهری و تناسب اندام فرد، سلامت جسمانی وی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. این مشکل مهم باعث شده است تا کمپانی های زیادی در سرتاسر دنیا در پی سودجویی های خود، اقدام به تهیه و عرضه انواع مختلفی از قرص ها و مکمل های لاغری نمایند که بسیاری از آنها دارای استانداردهای دارویی لازم نبوده و عوارض جبران ناپذیری را در فرد ایجاد می کنند. یک پزشک متخصص تغذیهو تناسب اندام، در اولین قدم، اقدام به ارائه روش های غذایی به همراه ورزش برای لاغری به بیمار می کند. پس از آن با ارائه مشاوره جهت روش های لاغری غیر تهاجمی و پیکرتراشی ، بهترین عمل لاغری بدون بازگشت را برای بیمار در نظر می گیرند.

پیکرتراشی و تناسب اندام

پیکرتراشی و تناسب اندام

انواع روش های پیکرتراشی

روش های جراحی لاغری و تناسب اندام عمدتاً به دو دسته کلی روش های تهاجمی و روش های غیر تهاجمی تقسیم بندی می شوند.

در روش های تهاجمی، بیمار تحت عمل جراحی در اتاق عمل قرار گرفته و طی این عمل، چربی های اضافی بدن خارج می شود. بای پس معده یکی از روش های تهاجمی لاغری است.

<** ادامه مطلب... **>

در روش های غیر تهاجمی مانند انواع روش های پیکرتراشی نظیر لیپوماتیک و واترجت یا بادی جت، ابتدا چربی های بدن بیمار آب شده و سپس به وسیله تجهیزات مخصوص از بدن بیمار خارج می شود.

از جمله روش های پیکرتراشی می توان به پیکرتراشی با آب یا بادی جت، لیپوماتیک یا لیپوساکشن 3 بعدی، لیپولیز، کرایولیپولیز و لیپوساکشن اشاره کرد. هر یک از این روش های مزایا و معایبی دارند که تشخیص روش مناسب برای بیمار بر عهده پزشک متخصص لاغری و تناسب اندام است.

بهترین کاندیدای روش های پیکرتراشی

روش های پیکرتراشی و تناسب اندام اغلب برای کسانی توصیه می شود که امکان کاهش وزن با ورزش و روش های غذایی را نداشته و به اصطلاح دارای چربی های مقاوم در بدن خود هستند. توده بدنی، شاخصی است که از تقسیم وزن به قد به دست می آید. افرادی که توده بدنی 25 الی 30 داشته باشند، کاندیدای مناسبی برای انجام انواع روش های پیکرتراشی و تناسب اندام هستند. به ویژه افراد دارای اضافه وزن در پایین تنه و قسمت های ران و شکم، گزینه بسیار مناسبی برای انجام روش های پیکرتراشی و تناسب اندام می باشند.

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن چیست؟

لیپوماتیک و لیپوساکشن، هر دو روش هایی هستند که بر مبنای تخلیه چربی اضافی از بدن استوار هستند. در روش لیپوساکشن، میله دستگاه لیپوساکشنوارد بدن شده با حرکت جلو و عقب داخل بافت های چربی، به مکش و تخلیه آنها از طریق میله به خارج از بدن کمک می کند. تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن در این است که در روش لیپوماتیک، میله علاوه بر حرکت رفت و برگشتی خود، با ایجاد ارتعاش درون بافت های چربی، باعث آسیب کمتر به این بافت ها شده و بنابراین از چربی تخلیه شده می توان برای پیوند چربی به صورت و جوانسازی پوست فرد نیز استفاده نمود.

روش لیپوماتیک امروزه علاوه بر شکم برای انواع نواحی بدن نظیر بازو، ران، سینه، پشت، باسن، غبغب و پهلو نیز استفاده می شود.

پیکرتراشی

پیکرتراشی لیپوماتیک

پیکرتراشی با لیزر یا لیپولیز

لیپولیزر یکی از روش های غیر تهاجمی پیکرتراشی است که در آن از انرژی اولتراسوند برای ذوب کردن چربی ها و خارج کردن آن از بدن استفاده می شود. روش های پیکرتراشی با لیزر، از جمله روش هایی است که با حداقل تهاجم به لاغری و تناسب اندام فرد کمک می کند. این روش حدوداً چند ساعت به طول می انجامد و به دوران نقاهت کوتاهی پس از عمل (حدود 2 تا 3 هفته) نیاز دارد که در مقایسه با روش لیپوساکشن بسیار کمتر است.

پیکرتراشی با لیزر یا لیپولیز

پیکرتراشی با لیزر یا لیپولیز

پیکرتراشی با آب ، بادی جت یا واتر جت

در این روش که از جمله روش های با حداقل تهاجم در پیکرتراشی است، فشار آب به صورت تنظیم شده به زیر پوست و داخل بافت چربی ها نفوذ کرده و باعث شکسته شدن چربی مقاوم بدن و تخلیه راحتتر آن ها از بدن می شود.

چربی تخلیه شده توسط روش بادی جت دارای بافت زنده و سالمی بوده و از آن می توان برای تزریق چربی به پوست صورت و جوانسازی پوست استفاده نمود.

بهترین کاندیدای روش واترجت افراد کمتر از 60 سال می باشند که دارای چربی های مقاوم در ناحیه شکم و پهلو و پاها و پشت خود هستند.